読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

TaKotarou’s blog

語ります。

アリアナ・グランデの”Knew Better Part Two”を和訳してみた。

彼氏であろうマック・ミラーのリリース日に合わせたように新曲をサウンドクラウドに落としたアリアナ・グランデ。

 

中身は”Knew Better”の続編的存在であろう一曲でした。

 

そんな曲を和訳してみました。

 

Knew Better / Forever Boy

Knew Better / Forever Boy

  • アリアナ・グランデ
  • ポップ
  • ¥250
  • provided courtesy of iTunes

 

 

soundcloud.com

[Bridge: Ariana Grande]
Say you could turn me on
私を夢中にさせるつもり?
Boy, but that's about it
ボーイ、それについてだけど
You can say what you wanna
なんでも言っていいわ
But I wouldn't believe it
でも私は信じない
You could write all them songs
何だって書けて
That's the game that you play
どんなゲームも出来る
Tryna right all them wrongs
悪いことだって
But you can't make me stay
でも私とは居れないのよ

[Pre-Hook: Ariana Grande]
'Cause I, see right through you, boy
もうあなたを見抜いたの
And I, I ain't feeling you no more
私を楽しませられないって
I ain't feelin' you no more
そうでしょ?

[Hook: Ariana Grande]
If you knew better
もっと良くしてくれれば
Boy, you would do better
いいことだって出来たの
Can't nobody love you there like I do
でもあなたはしなかったわ
Baby, I could do better
私は尽くしたのに
Boy, if you knew better
あなたはそんなもの
You would do better
もっと良くしてくれれば
Baby, if you love me like I love you
もっと愛したのよ
Maybe we could be together
そして今も一緒に居たわ
'Cause ain't nobody like me, ain't nobody like me
でももう遅いのよ
Ain't nobody like me, ain't nobody like me
あなたを愛した私はもう居ないわ
Ain't nobody like me
もうあの時の私とは
Ain't nobody like me
違うの
Ain't nobody like me
もう私みたいな人は
Ain't nobody like me
きっと居ないわ
Ain't nobody like me
後悔したって
Ain't nobody like me, baby
遅いのよ、ベイビー

[Verse: Ariana Grande]
You make a mistake, you better learn from it
あなたのは間違いを犯したの、そこから学ぶべきだったわね
Play with tea, you get burned from it
だから痛い目にあったのよ
My daddy always told me if he makes you cry, he ain't the one
パパの言うことが当たったわ
You better run from it
そろそろ考えたら?
Used to get to me mentally
私が欲しいなら
I don't fuck with your energy
でももうあなたにはエネルギーを使いたくない
If you knew better, you would do better
あなたが良い男なら違ってたけど
But you don't know shit, so I'll do better
あなたはそんな男じゃないものね
Got a new 'do, and some new shoes
新しい靴で
Just to go with my new boo
私を貶すの?
Loving me like he used to
愛した男はもう居ないのね
And I ain't even worried 'bout it this time
もう付き合ってたことも気にもしないわ
I know he gon' be the one to treat me just right
私の知ってるあなたはもっと良かった
Never had a motherfucker this tight
でもいまただのクソ男
So baby this is what your soulmate looks like
今の彼氏はソウルメイトみたいでしょ
I look good, right?
よく分かった?

[Hook: Ariana Grande]
If you knew better
もっと良くしてくれれば
Boy, you would do better
いいことだって出来たの
Can't nobody love you there like I do
でもあなたはしなかったわ
Baby, I could do better
私は尽くしたのに
Boy, if you knew better
あなたはそんなもの
You would do better
もっと良くしてくれれば
Baby, if you love me like I love you
もっと愛したのよ
Maybe we could be together
そして今も一緒に居たわ
'Cause ain't nobody like me, ain't nobody like me
でももう遅いのよ
Ain't nobody like me, ain't nobody like me
あなたを愛した私はもう居ないわ
Ain't nobody like me
もうあの時の私とは
Ain't nobody like me
違うの
Ain't nobody like me
もう私みたいな人は
Ain't nobody like me
きっと居ないわ
Ain't nobody like me
後悔したって
Ain't nobody like me, baby
遅いのよ、ベイビー

 

”I Don't Fuck With Your”というフレーズはどこかで聞いたことがあるような無いような…

流石に当てつけではないでしょうけどね。

 

Dangerous Woman (US version)

Dangerous Woman (US version)

  • アーティスト: アリアナ・グランデ
  • 出版社/メーカー: ユニバーサル ミュージック合同会社
  • 発売日: 2016/05/20
  • メディア: CD
  • この商品を含むブログを見る
 

 

それでは