読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

TaKotarou’s blog

語ります。

JP クーパーの”September Song"を和訳してみた。

UKのシンガーのJP クーパー。 

 

ジョナス・ブルーとの一曲に参加していたことも。

 

そんな彼の1曲を和訳してみました。

 

September Song

September Song

  • JP Cooper
  • ポップ
  • ¥250
  • provided courtesy of iTunes

 

 

[Instrumental Intro]

[Verse 1]
Our love is as strong as a lion
僕たちの愛はライオンよりも強いのさ
Soft as the cuts on you lying
気持ちよさそうに寝てる君
Times we got hot like an iron
そんな時間はアイアンのようにホットだ
You and I
君と僕

Our hearts have never been broken
この仲は壊されないのさ
We were so innocent darling
最愛のひとだから
Used to talk till the morning
だから朝まで語り合う
You and I
君と僕

[Pre-Chorus]
We had that mixtape on every weekend
ミックステープを毎週作って
Had it repeating
それをリピートするんだ
Had it repeating
リピートするんだ

[Chorus]
You were my September song
君はセプテンバー・ソングなのさ
Summer lasted too long
まだ暑いけど
Time moves so slowly
時間はゆっくりさ
When you're only fifteen
15の時
You were my September song
僕のセプテンバー・ソング
Tell me where have you gone?
君が行った所を覚えている?
Do you remember me?
僕を覚えている?
We were only fifteen
15の時
And I, I remember the chorus
僕はコーラスを覚えているよ
They were singing it for us
僕たちと歌ってた
You were my September song
セプテンバー・ソング
Tell me where have you gone?
行った場所を覚えてる?
Do you remember me?
僕を覚えてる?
We were only fifteen
15の時


[Verse 2]
Sometimes I think that I see your
君を見ていると
Face in the strangest of places
考え事をしてるような顔
Down on the underground station passing by
地下鉄を逃してしまう時も

I get a mad sense of danger
危ないと思うよ
Feel like my heart couldn't take it
でも関係には関係無いのさ
Cause if we met we'd be strangers
違う関係だったら別だよ
You and I
僕と君

[Pre-Chorus]
We had that mixtape on every weekend
ミックステープを毎週作って
Had it repeating
それをリピートするんだ
Had it repeating
リピートするんだ

[Chorus]
You were my September song
君はセプテンバー・ソングなのさ
Summer lasted too long
まだ暑いけど
Time moves so slowly
時間はゆっくりさ
When you're only fifteen
15の時
You were my September song
僕のセプテンバー・ソング
Tell me where have you gone?
君が行った所を覚えている?
Do you remember me?
僕を覚えている?
We were only fifteen
15の時
And I, I remember the chorus
僕はコーラスを覚えているよ
They were singing it for us
僕たちと歌ってた
You were my September song
セプテンバー・ソング
Tell me where have you gone?
行った場所を覚えてる?
Do you remember me?
僕を覚えてる?
We were only fifteen
15の時

[Bridge]
And as the years go by
時間が過ぎ
You will still be my, be my
僕と君は
(September song)
セプテンバー・ソング
You are my
君と僕は
(September song)
セプテンバー・ソング

[Chorus]
You were my September song
君はセプテンバー・ソングなのさ
Summer lasted too long
まだ暑いけど
Time moves so slowly
時間はゆっくりさ
When you're only fifteen
15の時
You were my September song
僕のセプテンバー・ソング
Tell me where have you gone?
君が行った所を覚えている?
Do you remember me?
僕を覚えている?
We were only fifteen
15の時
And I, I remember the chorus
僕はコーラスを覚えているよ
They were singing it for us
僕たちと歌ってた
You were my September song
セプテンバー・ソング
Tell me where have you gone?
行った場所を覚えてる?
Do you remember me?
僕を覚えてる?
We were only fifteen
15の時

 

Raised Under Grey Skies

Raised Under Grey Skies

 

 

それでは