読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

TaKotarou’s blog

語ります。

イマジン・ドラゴンズの”Believer”を和訳してみた。

イマジン・ドラゴンズの新曲”Believer”。

次に出るサードアルバムのリードシングルとしてリリース。

痛みから得るいろいろなものを歌い上げた一曲。

www.youtube.com

 

スモーク・アンド・ミラーズ

スモーク・アンド・ミラーズ

  • アーティスト: イマジン・ドラゴンズ,ロスト・キングス,ブロイラー
  • 出版社/メーカー: ユニバーサル ミュージック
  • 発売日: 2015/05/20
  • メディア: CD
  • この商品を含むブログを見る
 

 

 

[Verse 1]
First things first
最初の最初から
I'ma say all the words inside my head
俺は頭の中を歌ってきた
I'm fired up and tired of the way that things have been, oh-ooh
でもそろそろ疲れてきたんだ
The way that things have been, oh-ooh
自分の見方を変える時だと感じるんだ
Second thing second
次に
Don't you tell me what you think that I can be
俺に出来ることを知らないといけない
I'm the one at the sail, I'm the master of my sea, oh-ooh
でももう一人で大丈夫なのさ
The master of my sea, oh-ooh
困難だって受け入れる

[Pre-Chorus]
I was broken from a young age
幼いときから言われ続けた
Taking my soul into the masses
「周りと同じようにするんだ」って
Write down my poems for the few
でも俺はマイノリティのために歌うんだ
That looked at me took to me, shook to me, feeling me
俺を助け俺を感じてくれた人のために
Singing from heart ache from the pain
痛みから歌い
Take up my message from the veins
俺のメッセージを受け取って欲しい
Speaking my lesson from the brain
俺の歌から
Seeing the beauty through the...
頭を通して美しさを見てくれ

[Chorus]
Pain!
ペイン!
You made me a, you made me a believer, believer
それが俺を作った
Pain!
ペイン!
You break me down, you build me up, believer, believer
俺を壊し、俺を立ち上がらせた
Pain!
ペイン!
I let the bullets fly, oh let them rain
弾丸が放つように、雨のように
My luck, my love, my God, they came from...
俺の運、俺の愛、俺の神、それらを届けた…
Pain!
ペイン!
You made me a, you made me a believer, believer
それが俺を作ったのさ

[Verse 2]
Third things third
3つめは
Send a prayer to the ones up above
神に祈りを捧げる
All the hate that you've heard has turned your spirit to a dove, oh-ooh
あなたは全ての憎しみを鳩に変えた
Your spirit up above, oh-ooh
あなたの魂が変えたんだ

[Pre-Chorus 2]
I was choking in the crowd
人混みの中でもがいてきた
Living my brain up in the cloud
頭は曇ったまま
Falling like ashes to the ground
灰のように地面に這いつくばり
Hoping my feelings, they would drown
俺の願いを消してきた
But they never did, ever lived, ebbing and flowing
でも奴らは浮き沈む
Inhibited, limited
抑制されて、制限されて
Till it broke up and it rained down
雨が降るまで壊される
It rained down, like...
でも雨が降ったんだ…

[Chorus]
Pain!
ペイン!
You made me a, you made me a believer, believer
それが俺を作った
Pain!
ペイン!
You break me down, you build me up, believer, believer
俺を壊し、俺を立ち上がらせた
Pain!
ペイン!
I let the bullets fly, oh let them rain
弾丸が放つように、雨のように
My luck, my love, my God, they came from...
俺の運、俺の愛、俺の神、それらを届けた…
Pain!
ペイン!
You made me a, you made me a believer, believer
それが俺を作ったのさ

[Bridge]
Last things last
最後は
By the grace of the fire and the flames
火と炎の恵みで
You're the face of the future, the blood in my veins, oh-ooh
俺の未来が築かれた
The blood in my veins, oh-ooh
俺のやる気も満ちてきた
But they never did, ever lived, ebbing and flowing
でも奴らは死なないのさ
Inhibited, limited
抑制されて、制限されて
Till it broke up and it rained down
雨が降るまで壊される
It rained down, like...
でも雨が降ったんだ…

[Chorus]
Pain!
ペイン!
You made me a, you made me a believer, believer
それが俺を作った
Pain!
ペイン!
You break me down, you build me up, believer, believer
俺を壊し、俺を立ち上がらせた
Pain!
ペイン!
I let the bullets fly, oh let them rain
弾丸が放つように、雨のように
My luck, my love, my God, they came from...
俺の運、俺の愛、俺の神、それらを届けた…
Pain!
ペイン!
You made me a, you made me a believer, believer
それが俺を作ったのさ

 

 

スモーク・アンド・ミラーズ

スモーク・アンド・ミラーズ

  • アーティスト: イマジン・ドラゴンズ,ロスト・キングス,ブロイラー
  • 出版社/メーカー: ユニバーサル ミュージック
  • 発売日: 2015/05/20
  • メディア: CD
  • この商品を含むブログを見る
 

 それでは