TaKotarou’s blog

語ります。

マライア・キャリーの”I Don't”を和訳してみた。

YGとマライア・キャリーのコラボ。

 

マライア・ザ・バラード(期間生産限定盤)

マライア・ザ・バラード(期間生産限定盤)

 

 

 

I Don't (feat. YG)

I Don't (feat. YG)

  • マライア・キャリー
  • ポップ
  • ¥250
  • provided courtesy of iTunes

 

 

[Intro]
Ladies & Gentlemen!

[Hook: YG]
I know you love me
俺のことを愛してるんだろ
You just don't trust me
信じてないとか
You don't understand me
理解したくないとか
But you love it when I call you Ms. Carey
でもキャリーと呼ぶだけでわかるのさ
I know you love me
俺のことを愛してるんだろ
You just don't trust me
信じてないとか
You don't understand me
理解したくないとか
But you love it when I call you Ms. Carey
でもキャリーと呼ぶだけでわかるのさ


[Verse 1: Mariah Carey]
Somewhere in another life
他人同士の人生だった
We stole a moment in time
でも同じ瞬間に時間が止まったの
Gave you everything that you needed
あなたの求めるものは全部手に入れた
I was even down to repeat it
それの繰り返し
Said you would always be mine
「俺だけのもの」とか言って
Feeding me nothing but lies
私に嘘ばかり
I was so gone, I admit it
だから去ったのよ
Happy messed up for a minute
そしてハッピーになるの

[Pre-Chorus: Mariah Carey]
But I'm tired of cryin', no more tears
もう涙は使い切っちゃった
Pity party of the year
今年も女子会だけで
Cold at night cause you're not here
あなたが居ないと夜は寂しいの
Leaving you was my worst fear
あなたは最悪な男だったのに
I was caught up, I was... blind
そんな男を捕まえたのに… 恋は盲目なのね
You kept playin' with my... mind
あなたはもてあそぶだけもてあそんだ…私の心を
Told you I'm finished, gassed up the whip and...
もう終わったって言ってよ…
Rear view, bye
リアビューバイ

[Chorus: Mariah Carey]
'Cause when you love someone
あなたが別の人を愛するとき
You just don't treat them bad
あなたはきっといい男になってる
You messed up all we had
私たちは台無しだったけど
Prolly think I'm coming back
私はもう戻らないわ
But I don't, I don't
本当よ
'Cause boy I was buggin'
私が悪かったのよ
Thinkin' somehow I could trust you
でもどうしてか、あなたなら許せたから
See, I used to love you
だって愛してたのよ
But I don't, I don't
でももうそんなことはないの
'Cause boy I was buggin'
私がダメだったの
Thinkin' somehow I could trust you
でもどうしてか、あなたなら許せたから
But you don't mean nothing
でもあなたはもう何の意味もない
'Cause I don't, I don't
もう愛してないから


[Verse 2]
I tried to make it work, no matter know how much it hurt
こんなにも傷ついたって問題ないふりしてた
You had to make it all about you
もっと向き合うべきだった
Tell me why you go and do me like you do?
どうしてこうなったの?
I went from me and you
私から行ったけど
To walking right out on you
これが正しかったの?
I know you want love, in your feelings
愛し合う気持ちが大切と思ってる
Frontin' on me like your love was the realest
そんな私に一番リアルだったの

[Pre-Chorus: Mariah Carey]
And I'm tired of cryin', no more tears
もう涙は使い切っちゃった
Pity party of the year
今年も女子会だけで
Cold at night cause you're not here
あなたが居ないと夜は寂しいの
Leaving you was my worst fear
あなたは最悪な男だったのに
I was caught up, I was... blind
そんな男を捕まえたのに… 恋は盲目なのね
You kept playin' with my... mind
あなたはもてあそぶだけもてあそんだ…私の心を
Told you I'm finished, gassed up the whip and...
もう終わったって言ってよ…
Rear view, bye
リアビューバイ

[Chorus: Mariah Carey]
'Cause when you love someone
あなたが別の人を愛するとき
You just don't treat them bad
あなたはきっといい男になってる
You messed up all we had
私たちは台無しだったけど
Prolly think I'm coming back
私はもう戻らないわ
But I don't, I don't
本当よ
'Cause boy I was buggin'
私が悪かったのよ
Thinkin' somehow I could trust you
でもどうしてか、あなたなら許せたから
See, I used to love you
だって愛してたのよ
But I don't, I don't
でももうそんなことはないの
'Cause boy I was buggin'
私がダメだったの
Thinkin' somehow I could trust you
でもどうしてか、あなたなら許せたから
But you don't mean nothing
でもあなたはもう何の意味もない
'Cause I don't, I don't
もう愛してないから

[Hook: YG]
I know you love me
俺のことを愛してるんだろ
You just don't trust me
信じてないとか
You don't understand me
理解したくないとか
But you love it when I call you Ms. Carey
でもキャリーと呼ぶだけでわかるのさ
I know you love me
俺のことを愛してるんだろ
You just don't trust me
信じてないとか
You don't understand me
理解したくないとか
But you love it when I call you Ms. Carey
でもキャリーと呼ぶだけでわかるのさ

[Verse 3: YG]
Hold up, hold up, hold up, hold up
おいおいおい
Hold up, I just got you ring, for what?
ちょっと待ってくれよ、どうするつもりなんだ?
I put you in the game, now it's game over
今はゲームオーバーな感じだけど
Every time you went to the Louis store you got chauffeured
買い物のときだっていつも一緒に居たじゃないか
Hold up, how you gon' leave that?
本当に行っちゃうのか?
Hold up, give me my ring back
どうしたら良いんだ?
Never mind, you can keep that
でも気にしないでくれ
'Cause every time you look at your ring, me, you gon' dream that
リングを見れば夢を見るんだから

[Hook: YG]
I know you love me
俺のことを愛してるんだろ
You just don't trust me
信じてないとか
You don't understand me
理解したくないとか
But you love it when I call you Ms. Carey
でもキャリーと呼ぶだけでわかるのさ
I know you love me
俺のことを愛してるんだろ
You just don't trust me
信じてないとか
You don't understand me
理解したくないとか
But you love it when I call you Ms. Carey
でもキャリーと呼ぶだけでわかるのさ

[Chorus: Mariah Carey]
'Cause when you love someone
あなたが別の人を愛するとき
You just don't treat them bad
あなたはきっといい男になってる
You messed up all we had
私たちは台無しだったけど
Prolly think I'm coming back
私はもう戻らないわ
But I don't, I don't
本当よ
'Cause boy I was buggin'
私が悪かったのよ
Thinkin' somehow I could trust you
でもどうしてか、あなたなら許せたから
See, I used to love you
だって愛してたのよ
But I don't, I don't
でももうそんなことはないの
'Cause boy I was buggin'
私がダメだったの
Thinkin' somehow I could trust you
でもどうしてか、あなたなら許せたから
But you don't mean nothing
でもあなたはもう何の意味もない
'Cause I don't, I don't
もう愛してないから

 

I Don't (feat. YG)

I Don't (feat. YG)

  • マライア・キャリー
  • ポップ
  • ¥250
  • provided courtesy of iTunes

 

 

マライア・ザ・バラード(期間生産限定盤)

マライア・ザ・バラード(期間生産限定盤)

 

 それでは