読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

TaKotarou’s blog

語ります。

NAVの”Some Way”を和訳してみた。

 

The Weekndが参加したこの一曲。

 

まずNAVとは何者なのか。 NAVはトロント出身のシンガーでプロデューサーである。

OVOやポストマローン、そしてこのThe Weekndから契約をせがまれる程の逸材。

そしてカイリー・ジェンナーのビデオにちらっと写り、トラビス・スコットとのコラボで一躍名が売れる。

ただ情報が少ない人物なのである。

 

そしてこの曲にはThe Weekndとセレーナ・ゴメスのロマンスについても歌われている。

二重の意味で話題性抜群の一曲。

 

そんな出るであろうアルバムに入るであろう一曲。

 

 

STARBOY

STARBOY

 

 

 

[Intro: The Weeknd]
Yeah, nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah
Nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah, yeah

[Verse 1: The Weeknd]
If I'ma talk, I'ma talk, I'ma keep it real
俺が話すとき、それは全て真実さ
Me and my boys, and my boys, we gon' split a pill
俺の仲間ならなんでも分け与えるよ
Noodles and pots in a pot was a nigga meal
昔は一人分のラーメンを分けてた
Now that we on, that we on, we gon' split a mill
今はカネを分けてるんだ
I take a jet, take a jet when I'm overseas
海外に行くときはいつだってプライベートジェット
None of my girls, of my girls gon' get over me
俺の女たちは俺を乗り切れないよ
Shout out to Hawk, shoutout Dooly, shoutout Hennessy
シャットアウトホーク、シャットアウトドゥーリー、シャットアウトヘネシー
Them be my bros, be my bros till the death of me
これらは無くてはならないモノ、死ぬまで大切
Nobody know, -body know how I really be
誰も知らない、俺だけが知ってる
I got some bars for a nigga if he wanna see
会いたいなら呼んでやるし
Dress up your talk if a nigga wanna talk to me
話したいなら話してやるよ
Fuck your phone calls, I don't want apologies
謝罪なんて要らないんだ
Everyone said, yeah they said I was "gonna peak"
誰もが「俺は売れる」って言った
Most number ones, number ones in a nigga league
俺がこのジャンルのナンバーワン
I think your girl, think your girl, fell in love with me
君のオンナのことしか考えられないよ、これが愛さ
She say my fuck and my tongue game a remedy
俺の舌使いが忘れられないんだってさ

[Hook: The Weeknd]
Oh yeah, yeah, I just hit a lick and I know you feelin' some way
俺が盗んだのさ
(Nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah)
I just took that chick, and I know you feelin' some way, oh yeah
そのオンナを盗んだのさ
She just want a nigga like me, you feelin' some way, way, way, yeah
オンナも俺が欲しがったのさ
She just want a nigga like me, I play no
ただそれだけの話

[Verse 2: Nav]
Way, we got em feelin' some way
みんな俺に嫉妬してるんだろ
Way, 'cause you see XO in the place, told her "wait"
XOに俺がいるんだから
I gotta get myself together, it's a date
自分を制御する、それはデートのようなもの
I spent two thousand on a sweater, way
セーターで2000を過ごし
I think the belts inside the store look better on my waist
ベルトで魅力的になる
I think my nuts look better on her face
そして君の顔に夢中になる
This bitch got addicted, all she do was take a taste
君も夢中になり、全て味わいつくされる
Now you gettin' mad because you got replaced
そんなことをされて怒ってるんだ
The brown boy and the Starboy on a track
ブラウンボーイとスターボーイ
Haters gonna say this shit is wack
ヘイターはこの曲も笑い飛ばすだろう
I went to the hills straight from the trap
クソみたいな場所からヒルズへ飛んでいく
I'ma fuck your bitch and give her back
やるだけやって送り返してやるよ
She said she pop pills I told her "stop it"
クスリを飲もうとしてるけど止めて
Check my little pocket I got options
俺は小さなオプションを見るようになった
I'm the first brown boy to get it poppin'
それを最初に手に入れるブラウンボーイは俺なのさ
If I say the words, my shooters gonna pop 'em
俺がラップすれば援護は付いてくる

[Hook: The Weeknd]
Oh yeah, yeah, I just hit a lick and I know you feelin' some way
俺が盗んだのさ
(Nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah)
I just took that chick, and I know you feelin' some way, oh yeah
そのオンナを盗んだのさ
She just want a nigga like me, you feelin' some way, way, way, yeah
オンナも俺が欲しがったのさ
She just want a nigga like me, I play no
ただそれだけの話

STARBOY

STARBOY

 

ここではエイベルのセレーナ・ゴメスに対することやジャスティン・ビーバーに対することやいろいろ解説中。

 

それでは