TaKotarou’s blog

語ります。

シーアの”Free Me”を和訳してみた。

シーアの新曲。

HIV関連の慈善団体”Abzyme Research Foundation”の支援である、チャリティシングルだそう。

 

 

This Is Acting

This Is Acting

 

[Verse 1]
I don’t want to hold your face
あなたなんて求めてないのに
I’m scared what I might see there
そこに見えるものが怖いのに
Drown myself in this space
このスペースに溺れたの
And I’m a burning fire
そして燃え盛っちゃった

[Pre-Chorus]
Peace may come
平和は来るはず
I hope it won’t take long
そう遠くないって信じてる
Just a faith I cannot see
信仰は見えないもの
Bring me home
でも家に帰り
I’m in there all along
そこに私は居る
Just me and my melody
それが私のメロディ

[Chorus]
And free me
そして私を
And free me
私を自由にして
From this pain I’ve been running from
この痛みと戦ってきた
I’m tired and I’m free falling
もう疲れたの、速く楽になりたいの
And free me
だから私を
And free me
私を自由にして
From this shame I’ve been running from
恥ずかしい気持ちと戦ってきた
I’m lost and I am calling you
そして迷ってる、だから連絡したの

[Verse 2]
I don’t have a way back down
過去を振り返るつもりはない
Stepping even further
それぐらいなら未来に一歩踏み出すの
Take my hand and turn me around
手を取って回り
I’m listening to myself
私自身に耳を傾けるの

[Pre-Chorus]
Peace may come
平和は来るはず
I hope it won’t take long
そう遠くないって信じてる
Just a faith I cannot see
信仰は見えないもの
Bring me home
でも家に帰り
I’m in there all along
そこに私は居る
Just me and my melody
それが私のメロディ

[Chorus]
And free me
そして私を
And free me
私を自由にして
From this pain I’ve been running from
この痛みと戦ってきた
I’m tired and I’m free falling
もう疲れたの、速く楽になりたいの
And free me
だから私を
And free me
私を自由にして
From this shame I’ve been running from
恥ずかしい気持ちと戦ってきた
I’m lost and I am calling you
そして迷ってる、だから連絡したの


[Bridge]
I’m calling you
だから連絡したの
And though I can’t undo
元には戻せない
All the things I put you through
あなたを通して感じたこと
And I can’t take your hand
もう手を取れないと思った
Lifted high above everything
何にでもすがりたい気分なの
Only you
あなただけなの

[Chorus]
free me
そして私を
free me
私を自由にして
From this pain I’ve been running from
この痛みと戦ってきた
I’m tired and I’m free falling
もう疲れたの、速く楽になりたいの
And free me
だから私を
And free me
私を自由にして
From this shame I’ve been running from
恥ずかしい気持ちと戦ってきた
I’m lost and I am calling you
そして迷ってる、だから連絡したの

free me
そして私を
free me
私を自由にして
From this pain I’ve been running from
この痛みと戦ってきた
I’m tired and I’m free falling
もう疲れたの、速く楽になりたいの
And free me
だから私を
And free me
私を自由にして
From this shame I’ve been running from
恥ずかしい気持ちと戦ってきた
I’m lost and I am calling you
そして迷ってる、だから連絡したの

 

This Is Acting

This Is Acting

 

 それでは